Jump to content

Recommended Posts

Ik heb meteen drie vragen ineen over de nieuwe GIS functionaliteit:

  1. Bij het openen van een nieuwe tekening staat nu standaard het Belgian Lambert 2008 ingesteld. Ik gebruik dat nooit, maar altijd Amersfoort New. Zit het stelsel standaard in de sjabloon, of kan ik het ook in de voorkeuren van VW aanpassen (zo te zien niet trouwens...)?
  2. Bij het toepassen van het Amersfoort-new coördinatenstelsel blijft het nulpunt standaard in Brussel liggen, waardoor de coördinaten niet overeenkomen met de Amersfoortcoördinaten. Moet ik handmatig het nulpunt van RD-new invoeren?
  3. Hoe verhoudt dat nulpunt zich tot de oude opdracht "centreer de tekening op het interne nulpunt"? Een oudere tekening die is geupdated naar VW 2020 ligt nu ineens midden in Brussel, maar de coördinaten komen wel overeen met de juiste Amersfoortcoördinaten.

 

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ben ik een stuk verder, maar ik vind het allemaal nogal omslachtig.

Interne nulpunt van Brussel naar Amersfoort verleggen: Selecteer in Bestand/Instellingen document/Georeferentie als EPSG28992 en vul in als nieuwe Breedtegraad 52.15517000 en als lengtegraad 5.38721000. Ga vervolgens naar Extra/Gebruikersnulpunt en vink aan "Pas het gebruikersnulpunt aan overeenkomstig het coördinatensysteem voor georeferentie".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information