Jump to content

lijn48

Recommended Posts

In de ramenstaat kan je de tekening van de ramen aanvinken, maar daar geeft hij (waarschijnlijk) de 'bruto'maat van de ramen. Is er een mogelijkheid om deze maat te veranderen/weglaten ? Bij het doorsturen naar fabrikanten al een aantal keren gehad dat ze daar nog een aantal cm bijtellen omdat ze denken dat dit de dagmaat is...

625006100_Schermafbeelding2020-08-17om11_45_19.thumb.png.001f39b0e6c50fbeafd55d86a6a78c10.png

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

Ik vrees dat je daar niks kunt aan wijzigen. De raammaat staat idd bij de tekening. De dagopening wordt weergegeven bij je tekst openingsbreedte en - hoogte.

De enige oplossing die ik zie is via de aantekeningen een wit kader over te tekenen.
Ik hoop wel dat een fabrikanten toch ook eerst een meting ter plaatse doen eer ze de ramen in productie steken, anders kan je soms onaangename verrassingen krijgen denk ik

Link to comment
Share on other sites

Tja, meten doen ze natuurlijk wel na de goedkeuring. Maar als ze er telkens een aantal cm bijtellen, kom je al snel op een plus van 10cm op breedte en hoogte en dat scheelt op de prijs.

Zal in in vervolg dan maar duidelijk vermelden dat ze zich moeten richten op de breedte en hoogtemaat van de rijen ipv tekening.

 

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij hebben die maten in de tekening zelf geen enkele relevantie. Het enige wat een fabrikant moet weten zijn inderdaad de dag maten van de opening. Afhankelijk van hoeveel het raam of deur achter slag zit en met welke profielen ze werken zal bepalend zijn voor de effectieve breedte en hoogte van het raam. Ik zou het dan inderdaad ook beter vinden dat die maten in de tekening aan of uitgezet kunnen worden. Gezien de ramen die getekend worden niets meer zijn dan een schematische voorstelling van het type raam gebruikt wordt in deze opening.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information