Jump to content

buitendeuren en ramen vwx 21


stevenvb

Recommended Posts

ik zie bij de binnendeuren de optie staan "weergave:" en dan heb je de keuze voor 2 aanzichten, snede, grondplan en hybride.

Weet iemand of deze optie ook bij de buitendeuren beschikbaar zal worden?

Momenteel bestaat de optie maar je kan deze niet aanpassen.

 

 Steven

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

bij mijn weten is deze optie reeds beschikbaar in het buitenraam. Bij weergave staat normaal hybride, maar hier kan je kiezen tussen

planzicht, binnenzicht, buitenzicht en snede. Aanpassen lukt bij zoals het hoort. Als je deur in een muur staat werkt het niet, maar ja. zou niet weten waarom je het daar zou moeten kunnen wijzigen. Bij de binnendeur kan dat idd wel, maar zie daar niet direct de meerwaarde of toepassing van in?

Link to comment
Share on other sites

Beste Pascal,

 

Inderdaad als ik ze er uit een muur haal kan ik de keuze wel maken. Om 1 of andere reden had ik hier over gezien. 

Nu zou het nog handig zijn om de raam in een muur te plaatsen en dan voor een snede aanzicht te kiezen.

Ik teken namelijk in 2D en een vroege kan je de snede maken met een raam in de muur zonder een snede zichvenster te maken. Nu moet je dit nog steeds in een groep op een muur leggen een vlak tekenen om je muur te verbergen en dan de slag tekenen. als je dan je muuropbouw aanpast moet je dit voor elk raam terug opnieuw tekenen. 

Of zie ik nog ergens over?

 

Steven

snede met onderlegger.jpg

snede zonder onderlegger.jpg

Link to comment
Share on other sites

ja dat klopt inderdaad, dat je daar steeds een soort van wit vlak in 2d zal moeten tekenen om je muur te verbergen. Men probeert natuurlijk ergens het evenwicht te vinden tussen 2D en 3D, waarin ze naar mijn aanvoelen toch meer en meer tools aanreiken om in 3D te gaan tekenen zonder echt de 2D gebruikers te vergeten, maar toch botst je in 2D op enkele beperkingen. Nog nooit overwogen om over te schakelen naar 3D?

 

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Ja maar soms heb ik het gevoel dat als men in 3d gaat tekenen men plots over wil detailleren in 3D. Men kan perfect in 3D zeer vergaan, maar dan de snede maken

vanuit het 3D model en in de aantekeningen de detail verder gaan opwerken. Het is niet omdat men in 3D tekent men het pad van 2D dient te verlaten. Het is altijd een En/En verhaal.

Link to comment
Share on other sites

Beste Pascal,

Ik ben sinds een jaar aan het overschakelen van 2D naar 3D.

Momenteel lukt het me om het volume en dergelijke in 3D weer te geven en haal ik hieruit eveneens mijn gevels en beelden.

Doorsnedes en detailtekeningen maak ik echter nog steeds in 2D (lijntekeningen!) omdat ik deze bewerkingen in het 3D-model maar niet onder de knie krijg.

Op 16/11/2020 om 09:42, Pascal zei:

Ik hoop dat je begrijpt  dat het niet zo evident is om eigen dossiers zo maar door te geven. Maar ik kijk of ik een andere oplossing kan vinden.

Ik heb eveneens bij Vectorworks gepolst om voorbeeldbestanden te ontvangen, maar hier verwijzen ze enkel naar hun filmpjes, die begrijp me niet verkeerd, erg leerrijk zijn, maar zelfstudie is efficiënter als je toch van een volledig uitgewerkt bestand dingen kan ontdekken.

Mocht iemand me hier toch mee kunnen helpen hoor ik het graag.

Ik vrees namelijk dat ik mezelf atypische methodes aan het aanleren ben in plaats van onmiddellijk op een correcte manier het 3D-model te kunnen opbouwen.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Guest Yana Baeyens
4 hours ago, CVaSD said:

Beste Pascal,

Ik ben sinds een jaar aan het overschakelen van 2D naar 3D.

Momenteel lukt het me om het volume en dergelijke in 3D weer te geven en haal ik hieruit eveneens mijn gevels en beelden.

Doorsnedes en detailtekeningen maak ik echter nog steeds in 2D (lijntekeningen!) omdat ik deze bewerkingen in het 3D-model maar niet onder de knie krijg.

Ik heb eveneens bij Vectorworks gepolst om voorbeeldbestanden te ontvangen, maar hier verwijzen ze enkel naar hun filmpjes, die begrijp me niet verkeerd, erg leerrijk zijn, maar zelfstudie is efficiënter als je toch van een volledig uitgewerkt bestand dingen kan ontdekken.

Mocht iemand me hier toch mee kunnen helpen hoor ik het graag.

Ik vrees namelijk dat ik mezelf atypische methodes aan het aanleren ben in plaats van onmiddellijk op een correcte manier het 3D-model te kunnen opbouwen.

 

Alvast bedankt!

Hallo

Ik heb je vraag/opmerking in verband met het voorbeeldbestand even doorgegeven aan mijn collega's. Zij zullen contact met je opnemen en je hier verder mee helpen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 20/11/2020 om 16:06, Yana Baeyens (moderator) zei:

Hallo

Ik heb je vraag/opmerking in verband met het voorbeeldbestand even doorgegeven aan mijn collega's. Zij zullen contact met je opnemen en je hier verder mee helpen!

Beste,

 

kan u deze bestanden met iedereen delen? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Yana Baeyens
On 12/3/2020 at 4:19 PM, stevenvb said:

Beste,

 

kan u deze bestanden met iedereen delen? 

Dag Steven

Ik heb het mee doorgegeven aan mijn collega. Op dit moment kan ik daar even nog geen antwoord op geven, maar van zodra ik meer weet, hoor je het.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste Yana,

 

Is er ondertussen al meer nieuws over het delen van voorbeeldbestanden?

Ik denk hierbij vooral aan de bestanden zoals ze getoond worden in de filmpjes van de Vectorworks University of op het Youtube-kanaal.

Ik werd helaas nog door niemand gecontacteerd.

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information