Jump to content

Rendering plattegrond niet afgedrukt in pdf


Arnold Onink

Recommended Posts

Als ik een bovenaanzicht maak en deze in een renderstijl render dan zie ik hem goed in VW.

Maar als ik daar een pdf van maak dan is dit bovenaanzicht verdwenen. 

En als ik hem vervolgens render in Open GL dan kan ik hem wel normaal exporteren naar pdf.

Weet iemand waardoor dit komt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Yana Baeyens
On 11/25/2020 at 3:07 PM, Arnold Onink said:

Als ik een bovenaanzicht maak en deze in een renderstijl render dan zie ik hem goed in VW.

Maar als ik daar een pdf van maak dan is dit bovenaanzicht verdwenen. 

En als ik hem vervolgens render in Open GL dan kan ik hem wel normaal exporteren naar pdf.

Weet iemand waardoor dit komt?

Dag Arnold

Afhankelijk van in welke versie je werkt, gaat het mogelijks om een kleine bug. Hierbij even de workaround:

  1. Ga naar het menu Extra > Instellingen > Voorkeuren VW > tabblad Weergave > optie "weergave bij navigatie". Zet die op "goede prestatie en compatibiliteit".
  2. Bekijk je presentatielaag. Zijn je renders zelf nu plots onzichtbaar? Dan heb je te maken met de bug.
  3. Wissel even naar een ontwerplaag en daarna terug naar de presentatielaag. Je hoeft niets aan je tekening aan te passen.
  4. Als je renders dan terug zichtbaar zijn, zullen ze ook zichtbaar zijn bij de export van de PDF.

Als dat je probleem niet oplost, zou ik aanraden om je vraag in te dienen via deze link. Dan kunnen we verder onderzoeken wat er aan de hand is.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information