Jump to content

content oude forum en nieuwe forum


Iparex

Recommended Posts

Mooi, dat nieuwe forum, maar een beetje leeg nog.

Wat gebeurt er met de content van het oude forum?

Ik kom met zoekresultaten voor mijn problemen best vaak op de inhoud van het oude forum uit. Blijft het oude forum online en in te zien of gaat alles verdwijnen?

En in relatie tot het mogelijke verdwijnen, wordt de inhoud van het oude forum overgezet naar dit nieuwe forum?

Groet,

JP

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

Ik heb deze mail ontvangen net voor de lancering van dit nieuwe forum. Dus ik vrees ( en vind het ook jammer dat we het niet meer kunnen raadplegen) dat het oude forum niet meer raadpleegbaar zal zijn.

 

Beste lid van het Vectorworks-forum,

Het is zover: het Vectorworks-forum heeft een nieuw platform en een nieuw adres:

www.vectorworksforum.be

(alternatieve link: www.vectorworksforum.nl)

Om technische redenen zijn we helaas niet in staat om jouw account en jouw bijdragen van het oude forum te verhuizen naar het nieuwe forum. Daarom willen we je vragen al jouw nieuwe vragen over Vectorworks te posten op het nieuwe forum. Eind november 2019 wordt het oude forum offline gehaald. Tot dan kan je er de oude berichten raadplegen.

We willen je graag van harte bedanken voor je waardevolle input op het oude forum, en kijken alvast uit naar je enthousiaste bijdrage aan het nieuwe forum.

Wil je graag op de hoogte blijven van Vectorworks? Schrijf je dan in op de Vectorworks-nieuwsbrief.

Met vriendelijke groeten,
Het Design Express-team

uc?id=1jz0Vuu0Na2V8y9UsayLhmer1plf7yLDN&export=download

Link to comment
Share on other sites

Beste Iparex en Pascal,

Het klopt inderdaad. Begin december 2019 wordt het oude forum offline gehaald. Het online laten is helaas geen optie. De server waarop het forum draait kost op jaarbasis een paar duizend euro. Dat is op zich geen probleem, maar het aantal bezoekers en het verkeer op het oude forum ligt bijzonder laag. We spreken over gemiddeld 5 actieve leden per maand in het voorbije jaar. 

We hebben geprobeerd de data over te zetten, maar ook dat bleek een bijzonder complexe klus met upgrades van zowel de forumsoftware als de serversoftware. Daarna nog een paar weken extra handwerk om alles correct te kunnen herschikken per taal en onderwerp, en het geheel GDPR-proof te maken.

Helaas hebben we daardoor momenteel geen andere optie dan het oude forum over twee maand af te sluiten. Ik zou willen dat het anders was, want ook ik heb de voorbij vijftien jaar veel tijd gespendeerd op het oude forum. Maar de feiten werken tegen.

Link to comment
Share on other sites

Op 27/9/2019 om 13:36, nidecker zei:

Misschien om meer volk hierop de forum te krijgen, af en toe eens tip en tricks te posten door jullie (design express), zoals ze op de duitse forum doen met filmpjes van 60 sec te posten. Is maar een idee 🙂

 

Daar wordt momenteel druk aan gewerkt, Sven 🙂 Maar eerst de Nederlandse, Franse en Poolse Vectorworks buiten krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information