Jump to content

Stempel


nidecker

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Guest Yana Baeyens
1 hour ago, A. Smorenburg said:

Kan ik hier ook bericht van krijgen. Ik kom er niet uit.

Beste,

Ik heb voor jou hetzelfde gedaan. Je krijgt hiervan een mailtje.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

ik heb wat zitten werken in het gegevenslabel en ben tot deze oplossing gekomen. Hebben jullie hier iets aan? Via de link vind je een VW tekening versie 2020 waar je het label terug vindt. Als het goed werkt kan je het desnoods klasseren in je eigen hulpbronnenbeheer
gewoon via gegevenslabel kiezen voor het label "Oppervlakte label" en dan plaatsen als gekoppeld label  of meerdere gekoppelde labels als je meerdere objecten tegelijkertijd wil plaatsen. Indien nog vragen of opmerkingen hoor ik het graag. 

 

Succes

 

https://we.tl/t-UrU6SjvOfv

groeten

Pascal 

PS vind het wel jammer dat je in dit forum niet meteen afbeeldingen, films of bestanden kan droppen.

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

Ik heb niet de tuinversie van  Vectorworks, maar kan je me anders eens een vw doorsturen van zo een plantvak? dan kan ik kijken hoe ik zo een stempel kan koppelen aan een plantvak.

pascal dot Vandermeulen at telenet dot be

groeten

 

Link to comment
Share on other sites

Nou, het is geen hogere wiskunde hoor 😃. Er zijn natuurlijk zó veel plantsoorten dat ik geen koppeling aan een vak of kleur kan maken.

Ik teken eigenlijk gewoon verschillende vlakken met een polygoon, geef ik een kleur en stempel daar de plantvaknummers in.

In een ander programma maak ik dan de plantlijst met de plantvaknummers vanuit de VW tekening.

Ik kan dat natuurlijk gewoon met tekst doen, maar als ik dan bijvoorbeeld 100 plantvakken heb, dan is die handeling te omslachtig. Met stempelen gaat dat veel sneller.

Link to comment
Share on other sites

Als je nu de landschapszone gebruikt, kan je in de naam je code geven en op je tekening laten verschijnen, zie 'Label', en dit kan je dan ook direct koppelen aan een klasse, zodat je deze aan en af kunt zetten. De inkleuring bepaal je zelf. Wel te verstaan voor plantvakken.

Je kan dit eerst zoals gewoonlijk tekenen en dan omzetten naar landschapszone.

Link to comment
Share on other sites

@nidecker landschapszone is mij niet bekend, maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben dat ik enkel de architectuurversie heb van VW

Dus weet ik niet echt wat je bedoelt, maar misschien is deze post niet voor mij bedoeld maar voor "A. Smorenburg"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information