Jump to content

ruimtegereedschap


lijn48

Recommended Posts

De tool ruimtegereedschap is vernieuwd. De nissen van de ramen en deuren worden nu meegerekend.

Probleem is dat het weinig consequent is, soms weer wel en dan weer niet. Bij enkel 2D-gebruik van de tool vind ik het vervelend dat de raamnissen van ramen op hoogte ook meegerekend worden. Ook al is er 'netto oppervlakte binnenkant muren' aangegeven. Voor een correcte berekening van de netto-vloeroppervlakte is dat problematisch.

Ik moet nu alles 3-dubbel checken vooraleer ik een project doorstuur...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Yana Baeyens

Beste lijn 48

Als je kiest voor netto-oppervlakte "binnenzijde muren" worden de nissen inderdaad meegerekend.
Indien je dit niet wil, kies je voor de netto-oppervlakte "op maat'". Bij de knop "op maat" kan je daarna kiezen voor "zonder raam- en deuropeningen".

Link to comment
Share on other sites

het rare van deze optie vind ik, is dat er ook  "nissen" worden gerekend voor ramen die op schoot zitten. 

Men zou dit er toch moeten uitkrijgen, want gezien er daar geen nis zit, dient deze ook niet te worden meegerekend in

de vloeroppervlakte.

 

pascal

Link to comment
Share on other sites

Op 26/12/2019 om 15:30, Yana Baeyens (moderator) zei:

Beste lijn 48

Als je kiest voor netto-oppervlakte "binnenzijde muren" worden de nissen inderdaad meegerekend.
Indien je dit niet wil, kies je voor de netto-oppervlakte "op maat'". Bij de knop "op maat" kan je daarna kiezen voor "zonder raam- en deuropeningen".

Dag Yana, bedankt. Weet jij als je de tool met de instelling netto-oppervlakte "binnenzijde muren" en dan de optie 3D gebruikt de nissen van ramen op hoogte ook meegerekend worden? 

Ik gebruik dit gereedschap soms om een meting te doen van afwerking vloeren, wanden en plafond (pleisterwerk, plint ed...), vooral met groepswoningen , dan kan ik per woning snel een overzicht geven.

gr,

Katelijn

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information